Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Vittorio de Sica. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Vittorio de Sica. Mostrar tots els missatges

divendres, 13 de febrer del 2009

La dignitat del treball



Quan Vittorio de Sica va plantejar aquest el senzill relat (1948) potser voliar mostrar-nos la crua realitat de la posguerra, i potser a través d'ella una nova manera de plantejar la mirada cinematogràfica. Però el neorrealisme, a nosaltres, en queda lluny, i amb prou feines arriba la novetat a l'estudiós. Ara bé: el sentit de la dignitat que traspuen les imatges és d'una puresa, d'una incontestabiliat absoluta, i el seu valor avui, en la seva intempestivitat, és del tot excepcional.